WHAT'S NEW?
Loading...

Di akhirat, wanita akan menarik empat jenis lelaki bersamanya ke dalam neraka. Artikel ini bukan untuk memperkecilkan wanita tetapi sebaliknya supaya kaum lelaki memainkan peranannya dengan hak dan saksama berdasarkan Al-Quran dan As-Sunnah serta berwaspada akan tanggungjawab yang dipikul.

1. Ayahnya

Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak mempedulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji & sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat…tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia sahaja maka dia akan ditarik ke neraka oleh anaknya.

2. Suaminya

Apabila si suami tidak mempedulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat, memperhias diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan muhrim apabila suami mendiamkan diri walaupun dia seorang alim seperti solat tidak bertangguh, puasa tidak tinggal maka dia akan turut ditarik oleh isterinya ke neraka.

3. Abang-abangnya

Apabila ayahnya sudah tiada,tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh ke bahu abang-abangnya, jikalau mereka hanya mementing keluarganya sahaja dan adik perempuannya dibiar melencong dari ajaran ISLAM. Tunggulah tarikan adiknya ke neraka kelak.

4. Anak Lelakinya

Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang haram dari Islam, bila ibu membuat kemungkaran mengumpat, mengata dan sebagainya, maka anak itu akan disoal dan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak. Nantikan tarikan ibunya ke neraka.

Maka kita lihat betapa hebatnya tarikan wanita bukan sahaja di dunia malah di akhirat pun tarikannya begitu hebat, maka kaum lelaki yang bergelar ayah, suami, abang atau anak harus memainkan peranan masing-masing.

Firman Allah SWT:-

4 jenis lelaki ditarik perempuan ke neraka

“Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu, penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, yang keras, yang tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan.” (At Tahrim : 6)

Harga seorang muslim adalah sangat berharga. ALLAH SWT nilaikan seorang muslim dengan SYURGA, semua kaum muslimin yakni yang mengucap kalimah tauhid dijamin masuk syurga dengan itu janganlah kita membuang atau tidak mengendah janji dan peluang yg ALLAH SWT berikan pada kita…wallahua’lam


Adakah  anda  sudah berkahwin dan mempunyai beberapa orang anak serta tidak mempunyai masalah dalam rumah tangga anda?, jika anda begitu, sebenarnya anda merupakan pilihan yang baik sebagai calon wanita yang belum bersuami.
Seorang   kawan   yang   bekerja   di  kementerian  pelajaran  menceritakan
pengalamannya  berurusan  dengan  para  janda  yang enggan berkahwin dengan teruna ataupun duda.
Walaupun  ada  teruna dan juga duda yang berkenan pada mereka, mereka tetap enggan menerimanya. Mereka tetap lebih suka memilih suami orang.
Antara kelebihan kahwin suami orang adalah:
   1.    Suami   orang   biasanya  penyabar  dan  menilai  tinggi  institusi kekeluargaan. Mereka  tidak  mudah  melafazkan  kata  cerai dan cuba mencari jalan penyelesaian yang terbaik untuk berkekalan.
   2.    Suami  orang  makan minumnya terurus rapi. Oleh kerana dah ada orang yang menjaga hal makan minum serta pakaian, maka tidak sukarlah untuk isteri kedua menjaganya.
   3.    Suami orang sudah tentu berpengalaman dalam menunaikan tanggungjawab batinnya kepada isteri, tentu isteri kedua akan bahagia.
   4.    Suami  orang lebih baik dari duda yang ada anak. Jika seorang wanita kahwin  duda,  dialah yang akan menjaga anak-anak duda tersebut tetapi jika kahwin suami orang sudah ada orang yang memelihara anak-anaknya.
   5.    Suami  orang  lebih  baik  dari teruna, kerana suami orang tak perlu senantiasa  tinggal  dirumah janda yang dikahwininya kerana masih ada rumah  lagi satu yang dia perlu pulang sedangkan teruna akan sentiasa tinggal  bersama  janda  yang dikahwininya. Ini membuatkan janda rasa tidak selesa dan lemas melayan teruna.
   6.    Suami  orang biasanya murah rezeki terutamanya yang ramai anak, jadi bolehlah tumpang rezekinya.
   7.   Suami orang biasanya tenang dan tidak tergopoh-gapah.
   8.    Suami  orang  biasanya  tak suka berfoya-foya demi keluarga jadi tak perlu risau bila dia keluar dari rumah kemana-mana.
   9.    Suami  orang  biasanya  susah nak dapat kerana sentiasa dikawal oleh isterinya. Barang susah dapat biasanya mahal. Jadi suami orang adalah barang  yang mahal. Untuk maklumat hanya 5% daripada lelaki muslim di negara kita yang berkahwin lebih dari satu.
 
Banyak  lagi  kelebihan berkahwin dengan suami orang. Jika anda masih belum berkahwin  anda  sebenarnya  berada  dalam kerugian yang besar kerana tidak
menjadi   pilihan   wanita.  Jadi  pastikan  anda  segera  berkahwin  untuk mendapatkan status sebagai suami orang, pilihan wanita berkerjaya. Jadilah  suami  orang  yang baik, jadilah ayah kepada anak-anak yang ramai, bersabarlah  dalam  perkahwinan  biar  kekal sehingga mati. Tunaikan segala tanggung  jawab  anda dengan baik. Taatlah kepada agama dan didik anak-anak dengan  sabar.  nescaya  anda  bakal menjadi suami orang yang digilai ramai perempuan.

Hakikatnya krisis kenaikan harga barang telah berlaku ke atas manusia sejak pada zaman Rasulullah SAW lagi, dan ia telah direkodkan dalam hadis sahih.

Dari Anas bin Malik ra. dia berkata, “Harga barang menjadi mahal pada zaman Nabi SAW, lalu mereka (para sahabat) berkata, ‘Wahai Rasulullah, harga telah menjadi mahal maka tetapkanlah harga untuk kami.’” (Riwayat Abu Dawud)

Peristiwa ini berlaku apabila harga barang di pasar di Madinah naik, maka para sahabat bertemu Rasulullah meminta supaya Baginda menetapkan harga supaya orang-orang miskin dapat membeli barang dengan harga yang mereka mampu.

Lalu apa jawab Rasulullah? Baginda bersabda: “Sesungguhnya Allah, Dialah yang menetapkan harga itu, Dialah Allah yang melapangkan, Dialah Allah yang menyempitkan, serta Dialah Allah yang memberikan rezeki. Dan sesungguhnya aku berharap agar aku bertemu Allah SWT dalam keadaan tidak ada seorang pun dari kalian yang menuntutku di dalam kezaliman terhadap darah mahupun kezaliman terhadap harta.” (Sahih. Riwayat Abu Daud)

Kenaikan harga barang tidak mengubah rezeki seseorang. Nabi menyatakan bahawa Allah-lah yang melapangkan rezeki seseorang hamba dan Dia juga yang menyempitkan rezeki mana-mana hamba yang dikehendakiNya.

Ini selari dengan firman Allah SWT, “Allah meluaskan rezeki dan menyempitkannya bagi siapa yang Dia kehendaki.” (Al-Ra’d: 26)
“Jika Allah melapangkan rezeki kepada hamba-hambaNya tentulah mereka melampaui batas di muka bumi, tetapi Allah menurunkan apa yang dikehendakiNya dengan ukuran. Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui hamba-hambaNya lagi Maha Melihat.” (As-Syura: 27)

Usah khuatir kerana rezeki setiap manusia pasti dicukupkan dan tidak dikurangkan sedikit pun. Kenaikan harga sama sekali tidak mempengaruhi rezeki yang ditetapkan.

Ini seperti mana sabda Nabi SAW, “Wahai manusia, sesungguhnya salah seorang kamu tidak akan mati sehingga dia mendapat seluruh rezekinya secara sempurna. Maka janganlah kamu tidak sabar dalam mendapatkan rezeki. Bertakwalah kepada Allah, wahai manusia! Carilah rezeki secara baik, ambillah yang halal dan tinggalkan yang haram.” (Sahih. Riwayat Al-Hakim)

“Ajaibnya urusan orang Mukmin, seluruh urusannya adalah kebaikan dan ini tidak terdapat kecuali pada seorang Mukmin. Jika mendapat kesenangan dia bersyukur dan ini baik baginya, jika ditimpa musibah dia bersabar dan ini juga baik baginya.” (Riwayat Muslim)

Isteri : Abang ni tak habis-habis merokok. Membazir abang tau tak?

Suami : Apa nak buat, susah nak berhenti.

Isteri : Abang hisap rokok ape?

Suami : Dunhill, kenape?

Isteri : Sehari berapa ringgit duit abang habiskan beli rokok?

Suami : RM20 je.

Isteri : RM20 JE abang cakap?? Itu baru sehari tau. Kalau sebulan dah RM600. Kalau setahun tak ke dah RM7200? Abang dah berapa tahun hisap rokok?

Suami : (dengan selamba) 20 tahun.

Isteri : Tengok tu, 20 tahun. Kiranya abang dah membazir sebanyak RM144,000!

Suami : Ok lah tu.

Isteri : Ok apenye. Kalau dulu abang tak mula hisap rokok, sekarang abang dah boleh pakai kereta Mitsubishi Lancer @ BMW tau.

Suami : Hmm.. (malas layan)

Kedua-dua mereka terdiam seketika.

Suami : Awak pula?

Isteri : Saya?

Suami : Yelah.

Isteri : Kenapa dengan saya?

Suami : Awak hisap rokok jugak ke?

Isteri : (Tangan di dada, mata ke atas) Tolonglah, saya tak pernah hisap rokok tau.

Suami : Habis, mana kereta Mitsubishi Lancer @ BMW  awak?

Manfaat Menghisap Payudara/ Buahdada Oleh Suami Bagi Kesihatan Wanita.
Info ini jgn dianggap otak kuning dan negatif, tapi dari sudut manafaatnya & kebaikannya.

1. Buahdada yg sering dihisap oleh suami dpt menjaga keseimbangan sistem kardiovaskular wanita. Apabila lelaki menghisap buahdada wanita dalam waktu yg lama, maka degupan jantung wanita dpt meningkat hingga 110 per minit. Ini boleh menjadi latihan bagus bagi kesihatan jantung.   
2. Hisap tetek juga dapat membuat berat badan wanita lebih stabil, atau bahkan berkurang. Hal ini disebabkan, buahdada yg dihisap selama 3 minit dpt membakar lemak sekitar 12 kalori.   
3. Ingin wajah lebih kencang? Kalau begitu jangan ragu utk lebih sering dihisap buahdada oleh suami. Dengan dihisap buahdada , maka lebih dari 30 otot wajah wanita bergerak, sehingga berguna utk meningkatkan aliran darah ke kulit wajah dan menghaluskan kulit.  
4. Selama ini hisap buahdada dianggap sebagai hal yang kurang sopan. Tetapi pada kenyataanya hisap buahdada dpt membuat wanita lebih awet muda, dan merupakan obat alami yg merangsang sistem kekebalan tubuh, hasilnya adalah produksi antibodi yg mampu melindungi dari virus. Proses ini disebut cross-imunoterapi.        
5. Pada saat buahdada dihisap, biasanya nafas wanita jadi lebih cepat.. Rata2 saat hisap buahdada , wanita akan menghirup dan membuang nafas 60 kali dlm satu minit. Padahal dlm keadaan normal hanya 20 kali tiap satu minit. Menghirup dan membuang nafas lebih sering akan mencegah berbagai gangguan di paru-paru.
6. Buahdada yg dihisap lebih dari 5 minit akan membuat tubuh wanita lebih santai, dan dapat menghasilkan rantai kimiawi yg akan menghancurkan berbagai hormon penyebab stress.
7. Senaman dengan meramas payu dara boleh mengembangkan sel2. Senaman ini boleh hindari kanser payu dara.

Apa lagi..galakkanlah suami kerap2 dan lama2 menghisap buahdada isteri masing2..insyaallah.
Tips untuk kesihatan isteri

..wallahuallam